Фискална система и търговски софтуер за Бар и Ресторант. Какво ни е необходимо?

Фискални системи и складов софтуер.

Управител сте на бар, нощен клуб или ресторант? Може би Ви е необходима стратегия за успешно управление на бизнеса, ефективно оптимизиране на ресурсите и по-висока продуктивност?

Вероятно Ви е нужна система за управление на времето, планиране на финансите и достигане поставените цели!

SSTS Сервиз Варна

Имате ли фискална система с прилежащия и търговски и складов софтуер?

В днешно време употребата и работата на фискална система с правилния търговски и складов софтуер са се превърнали в задължителни условия за успешно развитие и управление на бизнеса.

Може би пред Вас стои въпросът за избор и закупуване на фискална система! Но какъв точно хардуер и какъв софтуер са необходими за вашето заведение? Как да изберете най-правилно?

Разбира се има унифицирани търговски системи, но отговарят ли те на вашите нужди? Всеки бизнес е различен и всеки мениджмънт има различни изисквания!

Най-правилното нещо, което можете да направите е да обмислите предварително какви точно функционалности са Ви небходими. Нахвърляйте на един лист какво според Вас трябва да може да прави Вашата програма. Не бързайте.

SSTS Сервиз

Първоначалното задание е най-важната част при избора на търговски и складов софтуер!

Какви са основните задания при избора на търговски системи за заведения?

  • Бързо обслужване на клиенти.
  • Издаване бонове за поръчки и сметки.
  • Разделяне и разбиване на сметки.
  • Разделяне на сметките за бар, ресторант и кухня.
  • Поддръжка на няколко „кухненски” принтера едновременно.
  • Поддръжка на тъч скрийн и възможност за графично оформяне, избор на маси.
  • Разделно отчитане на обороти и оператори.
  • Функционалности за обслужващ и управленски персонал.
  • Избор на партньори и доставчици.
  • Работа със сервитьорски и клиентски карти.
  • Работа с различни ценови листи и отстъпки.
  • Поддръжка на рецепти, заготовки и разфасовки.
  • Работа и редакция на различни видове документи и операции – доставки, изписване, брак, ревизия и др.
  • Различни видове справки по функции и критерии.
  • Работа с различни бази.
  • Отдалечено управление.
  • Работа с различни периферни устройства.
  • Възможност за свързване на допълнителни работни места.

В зависимост от нужните функционалности на търговския и складови софтуер се определя и избора на хардуер и периферия. Ето защо точният избор на програма е изключително важен и може да ни спести излишни разходи.

SSTS Сервиз

Какъв хардуер ни е необходим за фискална система за заведение?

Ще се опитаме да разгледаме и да дадем пример с най-често монтираните от нас фискални системи за барове, ресторанти и други заведения.

Най-честият избор за бар с едно работно място е компютър с монитор и свързани към него фискално устройство (касов апарат или фискален принтер) и „кухненски” принтер за издаване на поръчки и сметки.

Ако имате нужда от разделяне на поръчките към различни барове или кухни, могат да се добавят необходимия брой кухненски принтери. По този начин, автоматично ще можете да управлявате къде и колко копия от поръчката да излизат на нужните места. Най-често се разделят поръчките за топла кухня, студена кухня и бар. Бележките се настройват така, че на основния (сервитьорски) принтер да излизат и поръчки и сметки, при приключане на клиентските сметки.

Кухненските принтери могат и имат възможност да бъдат свързани към едно работно място (един компютър), или да бъдат управлявани и от други работни места свързани в локалната мрежа.

Фискално устройство. Фискалното устройство може да бъде касов апарат или фискален принтер. Изборът на фискално устройство най-често зависи от бързината на печат на бележките и безпроблемната работа. Разбира се, цената също е от огромно значение.

Ако желаете да използвате тъч скрийн модул на програмата, логично ще трябва да се снабдите и с тъч скрийн монитор. В този случай проверете дали цялостна тъч скрийн система (компютър с вграден тъч скрийн) няма да излезе по евтино, отколкото ако се снабдявате с техниката по отделно. Важно е да отбележим, че тъч скрийн модулите на програмите са подходящи само при функция „Продажби”. Това значи, че ако на същия компютър, решите да използвате и складовите функционалности на търговския софтуер, то задължително ще са ви необходими мишка и клавитура за управление, защото складовите модули не поддържат тъч скрийн.

При работа с клиентски карти за отстъпки и/или сервитьорски карти за контрол на достъпа, ще са нужни магнитни карти и четци за тях. Магнитните карти са носители на информация (код), която се програмира в търговския софтуер посредством магнитните четци. Според необходимите изисквания, към всеки програмиран код отговаря дадена функционалност на програмата.

За работа с второ работно място задължително се използва и втора компютърна система с платен лиценз на търговския софтуер. Тъй като имаме постъпили запитвания, сме длъжни да кажем, че на един компютър не може да се използват два монитора с цел работа/управление на второ работно място. Също така, няма възможност на един монитор да работят два или повече компютъра.

SSTS Сервиз

В обобщение.

За да имаме напълно функционираща фискална система за заведение, бар или ресторант, на първо място и от най-голямо значение е планирането и закупуването на подходящият търговски софтуер. Интересувайте се дали програмата има възможност за актуализации, начин на работа, време за реакция и възможност за отстраняване на евентуални възникнали грешки.

Преди закупуването на програмата, се запознайте и с нейните изисквания за хардуер. В най-общият случай ще са ви необходими не скъп, но достатъчно бърз и надежден компютър, монитор (ако е необходимо тъч скрийн), четец за клиентски и сервитьорски карти, кухненски принтер за поръчки и сметки и фискално устройство.

SSTS Сервиз

SSTS Сервиз предлага и поддържа фискални системи с търговски и складов софтуер на фирмите Мистрал и Микроинвест. Ако имате въпроси, нужда от демонстрация на продукт или сервизна поддръжка, не се колебайте да се свържете с нас.